Monday, January 17, 2011

:: soMetHiNg aBoUt ?? ::


salam tengahari semua para pembaca mahupun pengikut2 blogger ni...
dalam kesempatan yang ada ni, ingin sekali daku coretkan sesuatu untuk ingatan serta kenangan bersama..
hajat dihati tidak ingin pulang dah ke rumah sebab baru je balik baru2 ni tapi apakan daya hati terlalu rindu akan orang rumah, terpaksa jua pulang.. tepat jam 8 malam, selamat aku berlabuh di tempat kelahiran ku bersama ayahanda tersayang serta adik2 tersayang..walaupun masa singkat untuk bersama mereka, aku puas kerana apa yang ingin aku lakukan tercapai selama 3 hari 2 malam ini..inilah pengorbanan yang aku kena lalui.
dalam kesempatan yang diberi kepadaku ini, aku dapat lihat ragam adik2 ku yang baru memulakan persekolahan..mohammad taufik iqbal dan juga adik bongsuku mohammad firdaus..memang payah untuk mereka berdua bangun pada waktu pagi..biasalah, nama pun budak2..macam kerenah waktu pagi..adakalanya mood baik..adakalanya tidak..waktu tidak itulah amat payah sekali untuk memujuk kerana firdaus suke nangis pagi2..kadang2 tu terpaksa pujuk dengan bagi coklat pada pagi2 buta...tulah, simpanan coklat kena ad sokmo..2 je care mudah sekali nak pujuk..huhhh...hehehe..tapi xpe, ini semua asas yang perlu dipelajari..
tidak ku sangka2, iqbal sekarang sedang dalam proses belajar sembahyang..alhamdulillah..moga dipermudahkan untuk mu adikku..baru2 ni, dia meminta ayahku membeli sepasang selipar 'jepun' untuk dibawa ke sekolah atas alasan gurunya mengajar dia dan kawan2nya sembahyang..al-maklumlah, dah darjah 1 kan..kenalah ajar apa yang patut..walaupun liat untuk bangun ke sekolah seawal jam 6.30 pg, dia tetap bangkit jua dari tidur..
namun apabila pulang dari sekolah pula, adik2 ku ini diamanahkan untuk mengaji bersama guru yang mengajar aku dahulu..walaupun malas dan letih kerana baru pulang dari sekolah, mereka tetap akan pergi bersama kawan2nya..itulah adik2 ku..
semoga dikau berjaya kelak..
ketika berada di alam persekolahanlah kenangan terindah dapt diukir..ia tidak sama seperti yang kita lalui di kolej mahupun universiti..
rindu pulak kat kawan2 darul taqwa & al-falah..huhu..apa2 pun, "ukhuwah fillah abadan abada" frenz..

p/s: study lek lok adik2 ku..
khususnya tuk adikku adawiyah( bakal spm 2011)..good luck..gapailah cita2 mu di dalam spm dulu..lepas tamat daku study, peluang tuk kamu plak rasa belajar di alam 'u' daku berikan.. chayok2 adikku..
LOVE U MY FAMILY...PREY ME TOO..
4 SUCCESS IN MY STUDIES...

No comments:

Post a Comment

:: teRimAlaH perMohonAnku yA tuHan... ::

:: pErinGatAn beRsaMa ::